BECKETT’İN OYUN SONU VE RİDLEY’İN KÜRKLÜ MERKÜR OYUNLARINDA ŞİDDET KAVRAMININ ONTOLOJİK BOYUTU


Özet Görüntüleme: 222 / PDF İndirme: 123

Yazarlar

  • Levent BERBER Doktor Öğretim Üyesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Sahne Sanatları ASD, levent.berber@deu.edu.tr, İzmir/Türkiye, ORCID: 0000-0001-7424-1569.
  • Çınar TAŞDEMİR Yüksek Lisans Öğrencisi, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sahne Sanatları ASD, cinar.tasdemr@gmail.com, İzmir/Türkiye, ORCİD: 0000-0003-3057-143X.

DOI:

https://doi.org/10.51293/socrates.169

Anahtar Kelimeler:

şiddet, tekinsiz, absürt, virtüel, kıyamet

Özet

Şiddet, en temel kavramsal anlamıyla bir tür aşırılığa işaret eder. Aşırılığın kendisi, varlık alanına içkin olan temel dürtüyü ortaya çıkarır. Varlık, kendi sınırlarını şiddetle ihlal etmeden bir oluş biçimi kazanamaz. Özellikle 20.yy sonrasında gelişen dünyada şiddetsizdik üzerine kurulu olan düzenin kendisi içten içe bozulmaya, şiddetin bir çok alanda virtüel bir biçimde gezindiği görülmektedir. Şiddet eyleminin bu tekinsiz yapısı sürekli olarak tahrik edilir. İkinci dünya savaşı sonrası oluşan anlamsızlık ile Soğuk Savaşın yarattığı müthiş gerilim sonrasında içine düşülen anlamsızlık durumu birbirlerine çok yakındır ancak farklı etkilere sebep olur. Özellikle 60 sonrası tiyatro ile 90 sonrası tiyatro biçimlerini bu iki durum çok etkiler. Absürt ve In Yer Face akımlarının temelinde anti-hümanist şiddetin varlığı göz önündedir. Bu bağlam ışığında Beckett ve Ridley’in kurdukları dünya içerisinde şiddetin ontolojik yeri sorgulanacaktır.

İndir

Yayınlanmış

2022-03-10

Nasıl Atıf Yapılır

BERBER, L., & TAŞDEMİR, Çınar. (2022). BECKETT’İN OYUN SONU VE RİDLEY’İN KÜRKLÜ MERKÜR OYUNLARINDA ŞİDDET KAVRAMININ ONTOLOJİK BOYUTU. Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 15, 23–41. https://doi.org/10.51293/socrates.169

Sayı

Bölüm

Makaleler