BECKETT’İN OYUN SONU VE RİDLEY’İN KÜRKLÜ MERKÜR OYUNLARINDA ŞİDDET KAVRAMININ ONTOLOJİK BOYUTU
Özet Görüntüleme: 238 / PDF İndirme: 131
DOI:
https://doi.org/10.51293/socrates.169Anahtar Kelimeler:
şiddet, tekinsiz, absürt, virtüel, kıyametÖzet
Şiddet, en temel kavramsal anlamıyla bir tür aşırılığa işaret eder. Aşırılığın kendisi, varlık alanına içkin olan temel dürtüyü ortaya çıkarır. Varlık, kendi sınırlarını şiddetle ihlal etmeden bir oluş biçimi kazanamaz. Özellikle 20.yy sonrasında gelişen dünyada şiddetsizdik üzerine kurulu olan düzenin kendisi içten içe bozulmaya, şiddetin bir çok alanda virtüel bir biçimde gezindiği görülmektedir. Şiddet eyleminin bu tekinsiz yapısı sürekli olarak tahrik edilir. İkinci dünya savaşı sonrası oluşan anlamsızlık ile Soğuk Savaşın yarattığı müthiş gerilim sonrasında içine düşülen anlamsızlık durumu birbirlerine çok yakındır ancak farklı etkilere sebep olur. Özellikle 60 sonrası tiyatro ile 90 sonrası tiyatro biçimlerini bu iki durum çok etkiler. Absürt ve In Yer Face akımlarının temelinde anti-hümanist şiddetin varlığı göz önündedir. Bu bağlam ışığında Beckett ve Ridley’in kurdukları dünya içerisinde şiddetin ontolojik yeri sorgulanacaktır.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.